loading...
topadvert
topadvert بازدید : 45 چهارشنبه 28 اسفند 1398 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم مطالبی درباره ی گوگل وبمستر تولز یا همان کنسول سرچ گوگل ارائه دهیم. با مطالعه ی این مقاله شما اطلاعات کامل و مفصلی راجع به این امکان گوگل و اهمیت استفاده از آن فرا خواهید گرفت.

وبمستر کیست؟

وبمستر در لغت به معنای مدیر یا اداره کننده ی سایت گفته می شود. این شخص می بایست سیاست های کلی و استراتژی های مناسب و بهینه ای را برای سایت در نظر گیرد. وبمستر با انجام وظیفه ای که بر عهده دارد، کمک بسیاری در پیش برد اهداف سایت می کند. اغلب مدیران سایت از تمام تکنیک ها و روش های کد نویسی و طراحی سایت سر رشته دارند. آنها می بایست در زمینه ی تولید محتوا و سئوی آن نیز اطلاعات جامع و کاملی داشته باشند و در صورت بروز مشکل اقدام به رفع آن کنند. یکی از بزرگترین ویژگی های یک وبمستر به روز بودن و آپدیت بودن اوست.

گوگل وبمستر و ابزار هایش به عنوان همیاران وبمستر ها شناخته می شوند و به کمک آنها آمده اند.

گوگل وبمستر تولز چیست؟

گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) یک امکان رایگان از سمت شرکت گوگل می باشد. این ابزار به کسب و کار های مختلف اینترنتی و وب سایت ها کمک می کند که بهترین نتیجه را در سرچ گوگل داشته باشند. به عبارت استفاده از گوگل وبمستر امکان مدیریت بهتر سایت را برای شما به ارمغان می آورد، و شما را قادر می سازد تا مشکلات احتمالی سایت خود را برطرف سازید و برای همیشه رتبه ی خوبی در بین رقبا داشته باشید. همچنین این ابزار قدرتمند جهت مدیریت سئو سایت شما آمار دقیقی ارائه میکند که با این آمار میتوانید رقبا را بررسی کرده و پلن های بعدی خود برای سئو سایتتان را بچینید.

بهتر است بدانید، مدت زمان زیادی نیست که عنوان کنسول سرچ گوگل جایگزین نام گوگل وبمستر شده است.

کنسول سرچ گوگل قادر است اطلاعات، آمار و ارقام دقیقی از میزان بازدید کاربران از سایت را در اختیار شما بگذارد. برای استفاده از این امکان گوگل در گام اول می بایست سایت خود را در گوگل وبمستر تولز به ثبت برسانید. سپس برای استفاده از امکانات گوگل وبمستر وارد حساب کاربری مخصوص به خود شوید. برای استفاده ی بهتر و درست تر این این امکان گوگل، لازم است شما آموزش گوگل وبمستر تولز را فرا بگیرید.

گوگل وبمستر تولز

نحوه ی استفاده از گوگل وبمستر تولز

شما برای استفاده از امکان گوگل وبمستر تولز می بایست مراحلی را پشت سر بگذارید که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.

ایجاد اکانت گوگل

در قدم اول می بایست یک اکانت گوگل (gmail) به اسم خود بسازید تا بتوانید به کلیه ی امکانات و ابزار های گوگل به آسانی دسترسی داشته باشید. بعد از ساخت اکانت گوگل شما قادر خواهید بود از گوگل وبمستر و ابزار های آن بهره بگیرید.

جیمیل

۲)تنظیم حساب

در كنسول جدید جستجوی گوگل می‌توانید بر روی گزینه‌ی add a new property در نوار بالایی كلیك كنید:

گوگل سرچ کنسول

 

با كلیك روی دكمه‌ی Add a property می‌توانید وب‌سایتی كه قصد اضافه كردنشان را دارید درج نمایید. مطمئن شوید كه URL صحیح را وارد كرده‌اید، سپس اگر وب‌سایت http دارید عبارت http را هم همراه با www. یا بدون آن درج كنید. برای جمع‌آوری اطلاعات صحیح، لازم است تا نسخه‌ی صحیح را اضافه كنید:

اضافه کردن سایت در کنسول گوگل

وقتی وب سایت را اضافه كردید، باید از طرف گوگل بررسی شود كه مالك آن سایت هستید یا خیر. چندین گزینه برای بررسی مالكیت شما وجود دارد.

احراز هویت

برای كاربران WordPress كه از Yoast SEO استفاده می‌كنند، پیشنهاد می‌كنیم كه از روش HTML tag استفاده كنند:

احراز هویت در گوگل وب مستر تولز

به آسانی می‌توانید این كد را كپی كرده و آن را در زبانه‌ی Webmaster tools در افزونه‌ی Yoast SEO درج كنید:

وردپرس و گوگل سرچ کنسول

بعد از ذخیره‌ی این، می‌توانید به كنسول جستجوی گوگل برگردید و بر روی دكمه‌ی Verify كلیك كنید تا تأیید شود. اگر همه چیز درست باشد، یك پیام موفقیت دریافت كرده و GSC [كنسول جستجوی گوگل] شروع به جمع‌آوری داده‌های سایتتان می‌كند.

امکانات گوگل وبمستر تولز برای کاربران

اكنون كه حسابتان را ایجاد كرده‌اید، مرحله‌ی بعدی كدام است؟ خوب، الآن وقت آن است كه به برخی از داده‌هایتان توجه كنید! ما برخی از گزارش‌ها و اطلاعات در دسترس را در ادامه‌ی این مقاله بررسی می كنیم.

performance كارایی

در زبانه‌ی performance می‌توانید صفحات و كلمات كلیدی كه سایتتان براساس آن‌ها در گوگل رتبه‌بندی شده است را مشاهده كنید. در نسخه‌ی قدیمی گوگل سرچ کنسول می‌توانید داده‌های حداكثر تا ۹۰ روز قبل را مشاهده كنید، اما در نسخه‌ی جدید امكان مشاهده‌ی داده‌های تا ۱۶ ماه وجود دارد. به خاطر داشته باشید كه این داده‌ها از لحظه‌ی ایجاد حساب در دسترس هستند.

اگر زبانه‌ی performance را به طور منظم بررسی كنید به سرعت می‌توانید كلمات كلیدی یا صفحاتی كه به توجه یا بهینه‌سازی بیشتر نیاز دارند را مشاهده كنید. در زبانه‌ی performance فهرستی از پرس و جو ها، برگه ها، کشور ها یا دستگاه ها را مشاهده می‌كنید. هر كدام از این قسمت‌ها را می‌توان توسط تعداد clicks (تعداد کلیک هایی که کاربران انجام داده اند)، Total impression(میانگین نمایش سایت شما در جستجو ها)، average CTR (میانگین کسانی که سایت را در نتایج دیده اند و روی سایت کلیک کرده اند.)، average position (میانگین موقعیت شما در نتایج) یا مرتب‌سازی نمود. هر كدام از آن‌ها را در ادامه بررسی خواهیم كرد:

زبانه نمایش در گوگل سرچ کنسول

  1. clicks

میزان كلیك‌ها بیان می‌كند كه مردم چقدر بر روی وب‌سایت شما در نتایج جستجوی گوگل كلیك كرده‌اند. این تعداد می‌تواند اطلاعاتی در مورد كارایی عنوان‌های صفحه و توصیفات غیرنمادین ارائه دهد؛ اگر افراد كمی بر روی نتیجه‌ی شما كلیك كرده باشند، نتیجه‌ی شما ممكن است در نتایج جستجو باقی نماند. بهتر است نتایج دیگر نشان داده شده در اطرافتان را بررسی كنید تا ببینید كه چطور می‌توانید بخش‌های سایت را بهینه‌سازی كنید.

موقعیت نتیجه‌ی جستجو نیز بر تعداد كلیك‌ها اثرگذار است. اگر صفحه‌ی شما در ۳ صفحه‌ی اول صفحه نتایج قرار داشته باشد به طور خودكار كلیك‌های بیشتری را نسبت به صفحات بعدی نتایج جستجو دریافت خواهد كرد.

  1. impressions

Impressions [اشاره‌ها] بیان می‌كنند كه سایت شما به طور كلی یا یك صفحه‌ی خاص از سایت شما در نتایج جستجو نشان داده شده است. برای مثال در حساب گوگل سرچ کنسول وب سایت شما، YOAST SEO یكی از كلمات كلیدی است كه وب‌سایت شما برای آن رتبه دریافت می‌كند. تعداد اشاره‌های نشان داده شده بعد از این كلمه‌ی كلیدی نشان می‌دهد كه وب‌سایت شما تا چه حد برای این كلمه‌ی كلیدی در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در آمده است.

برای مشاهده‌ی صفحاتی كه ممكن است برای كلمه‌ی كلیدی خاصی، رتبه دریافت كرده باشند می‌توانید بر روی خط كلمه‌ی كلیدی، كلیك كنید. با انجام این كار برای كلمه‌ی كلیدی [Yoast SEO]، این كلمه‌ی كلیدی به عنوان یك فیلتر اضافه خواهد شد:

impressions

بعد از آن می‌توانید وارد زبانه‌ی pages شوید تا ببینید كه در واقع كدام صفحات برای این كلمه‌ی كلیدی رتبه دریافت كرده‌اند. آیا این صفحات، همان‌هایی هستند كه شما می‌خواسته‌اید برای آن كلمه‌ی كلیدی رتبه دریافت كنند؟ اگر این طور نیست، شاید لازم باشد تا صفحه‌ای كه می‌خواهید رتبه دریافت كند را بهینه‌سازی كنید. در مورد نوشتن محتوای بهتر حاوی كلمه‌ی كلیدی در آن صفحه، اضافه كردن پیوندهای داخلی از صفحات مرتبط یا پست‌هایی در صفحه، بارگذاری سریع‌تر صفحه و… فكر كنید.

  1. Average CTR

CTR-Click به شما در مورد درصد افرادی كه وب‌سایت شما را در نتایج جستجو مشاهده كرده‌اند و بر روی وب‌سایت شما كلیك كرده‌اند، اطلاعاتی ارائه می‌دهد. شاید بدانید كه رتبه‌بندی بیشتر، منجر به نرخ‌های كلیك شدن بیشتر می‌شود.

با این حال چیزهایی وجود دارد كه می‌توانید برای افزایش CTR انجام دهید. برای مثال، می‌توانید توصیف غیرنمادین خود را نوشته و آن را جذاب‌تر نمایید. وقتی این توصیف شما برجسته‌تر از نتایج دیگر شد، مردم بیشتری بر روی نتیجه‌ی شما كلیك كرده و این امر سبب افزایش CTR می‌شود. به خاطر داشته باشید اگر در اولین صفحه، رتبه‌بندی نكنید، اثر بزرگی مشاهده نخواهید كرد. شاید لازم باشد تا در ابتدا چیزهای دیگری را برای ارتقای رتبه‌بندیتان امتحان كنید.

  1. میانگین موقعیت average position

آخرین مورد این فهرست Average position است. این به شما می‌گوید كه كدام میانگین رتبه‌بندی یك كلمه‌ی كلیدی یا صفحه‌ی خاص، در دوره‌ی زمانی انتخابی شما قرار دارد. البته، این موقعیت همواره قابل اطمینان نیست چرا كه افراد بیشتر، نتایج متفاوتی را دریافت می‌دارند. به نظر می‌رسد گوگل به بهترین شكل متوجه شده كه كدام یك از نتایج، بهترین تطابق را برای بازدیدكننده دارند. با این حال، این شاخص همچنان نشان می‌دهد كه آیا كلیك‌ها، اشاره‌ها و میانگیم CTR، قابل توصیف هستند یا خیر.

پوشش شاخص

یكی از زبانه‌های فنی‌تر اما بسیار ارزشمندتر در كنسول جستجوی گوگل، زبانه‌ی Index Coverage است. این بخش نشان می‌دهد كه چه تعداد صفحه در شاخص گوگل از زمان آخرین به روزرسانی قرار دارند، چه تعداد صفحه این طور نیستند .و چه خطاها و هشدارهایی موجب دشواری شاخص‌گذاری گوگل می‌شوند.

Index Coverage

بهتر است این زبانه را به طور منظم بررسی كنید تا ببینید كدام خطاها و هشدارها در وب‌سایت شما آمده است. با این حال، وقتی گوگل خطاهای جدیدی را پیدا كرد، ممكن است اخطارهایی در این زمینه دریافت كنید. وقتی این اخطارها را دریافت كردید می‌توانید در این‌جا خطا را با جزئیات بیشتر مشاهده نمایید.

می‌توانید خطاهای ایجاد شده در زمان مثلاً عدم كاركرد صحیح هدایت مجدد یا یافتن یك كد شكسته یا صفحات خطا در تم توسط گوگل، را پیدا كنید.

باكلیك بر روی پیوند، می‌توانید خطا را با جزئیات بیشتر تحلیل كنید تا متوجه شوید كه كدام URLهای خاص، تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. وقتی خطا را رفع كردید می‌توانید را به عنوان ترمیم شده علامت بزنید تا مطمئن شوید كه گوگل بار دیگر URL را بررسی می‌كند:

Index-Coverage-2

چند نكته وجود دارد كه باید در زمان بررسی گزارش‌های پوشش همواره مدنظر داشته باشید:

  • اگر محتوای جدیدی می‌نویسید، صفحات شاخص شده‌ی شما باید یك عدد افزایشی ثابت باشند. این دو مورد را به شما می‌گوید: گوگل می‌تواند سایت شما را شاخص‌ كند و سایتتان را با افزودن محتوا، زنده نگه داشته‌اید.
  • مراقب افت‌های ناگهانی باشید! این یعنی گوگل در دسترسی به (تمام) سایت شما دچار مشكل شده است. چیزی ممكن است گوگل را مسدود كرده باشد، آیا txt تغییر یافته یا سرور از كار افتاده: باید به دنبال آن باشید!
  • افت‌ و خیزهای ناگهانی (و غیرمنتظره) در نمودار می‌توانند به این معنی باشند كه مشكلی در مورد محتوای مضاعف (مثل www و غیر www، معیارهای اشتباه و…)، به طور خودكار صفحاتی را ایجاد كرده یا حتی هك كرده است.

پیشنهاد ما این است كه این شرایط را از نزدیك بررسی كرده و خطاها را به سرعت رفع كنید چرا كه تعداد زیاد خطاها می‌توانند به معنی كیفیت پایین (نگهداری ضعیف) برای گوگل باشند.

AMP

در پایین Index coverage، می‌توانید زبانه‌ی AMP را پیدا كنید. AMP به معنی صفحات موبایل شتاب گرفته می‌باشد: صفحات موبایل با روشن شدن سریع. اگر AMP را برای وب‌سایت خود تنظیم كنید می‌توانید خطاهار را در كنسول جستجوی گوگل بررسی كنید. در این بخش می‌توانید صفحات معتبر AMP، صفحات معتبر دارای هشدار و خطاها را مشاهده كنید:

 

amp موبایل

در پایین نمودار، مسائل فهرست‌بندی شده‌اند. اگر روی یكی از مسائل كلیك كنید می‌توانید URLهای تحت تأثیر را مشاهده كنید. درست مثل بخش شاخص گوگل سرچ کنسول، اگر مسئله‌ای را برطرف نمودید، می‌توانید ترمیم خود را اعتبارسنجی كنید.

پست‌‌گذاری شغلی Job Postings

با این زبانه می‌توانید آزادی‌های شغلی خود را فهرست‌بندی كرده و كارایی آن‌ها را دنبال كنید. اگر هرگونه مشكلی وجود داشته باشد، آن‌ها را در این‌جا می‌بینید. این مهم‌ترین خصوصیت گوگل وبمستر تولز نیست، اما می‌تواند برای شركت‌ها یا وب‌سایت‌های خاص ارزشمند باشد.

پست گذاری شغلی در وب مستر تولز

رویدادها events

در این بخش، بازخورد مفیدی در مورد افزایش ساخت یافته‌ی رویدادها فراهم شده است. ممكن است تگ‌گذاری صحیح رویدادها دشوار باشد برای همین، این گزینه می‌تواند گزارش بسیار مفیدی برای یافتن جایی باشد كه در آن به جزئیات پیچیده نظیر تاریخ‌ها و موقعیت‌ها نیاز دارید!

رویداد

نقشه‌ی سایت sitemaps

یك نقشه سایت XML، مثل نقشه‌ی مسیر برای تمام صفحات و پست‌های مهم وب‌سایت شما می‌باشد. ما فكر می‌كنیم هر وب‌سایتی از داشتن آن سود می‌برد. آیا افزونه‌ی Yoast SEO ما در وب‌سایت شما در حال اجرا است؟ پس شما به طور خودكار یك نقشه سایت XML دارید. در غیر این صورت پیشنهاد ما ایجاد یك نقشه سایت است تا گوگل بتواند مهم‌ترین صفحات و پست‌های شما را به سادگی پیدا كند.

در زبانه‌ی XML Sitemap كنسول جستجوی گوگل می‌توانید به گوگل بگویید كه نقشه سایت XML شما در كجای سایت قرار دارد:

ثبت نقشه سایت در گوگل وبمستر تولز

پیشنهاد ما این است كه هر كسی URL مربوط به نقشه سایت XML خود را در گوگل وبمستر تولز وارد كند تا گوگل راحت‌تر بتواند آن را پیدا كند. به علاوه اگر نقشه‌ی سایت خطا داشت یا اگر برخی صفحات شاخص‌گذاری نشده باشند، به سرعت می‌توانید آن‌ها را ببینید. این مطلب را به طور مرتب بررسی كنید، مطمئن شوید كه گوگل قادر است به درستی نقشه سایت XML شما را پیدا كرده و بخواند.

ما پیشنهاد می‌كنیم كه به طور مرتب قسمت نقشه‌ی سایت XML را در افزونه‌ی ما بررسی كنید تا آن نوع پست‌ها یا طبقه‌بندی‌ها كه در نقشه سایتتان گذاشته‌اید را مدیریت كنید.

پیوندها

در پیوندها در بخش سایت می‌توانید ببینید كه چه تعداد پیوند از سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما اشاره دارند. از آن گذشته، می‌توانید ببینید كه پیوندهای وب‌سایت كدامند، چه تعداد لینك هستند كه وب‌سایت آن‌ها حاوی وب سایت شما هستند و این كه چه متن‌های دستگیره‌ای بیشترین پیوند را به وب سایت شما دارند. این‌ها می‌تواند اطلاعات ارزشمندی باشد چرا كه پیوندها هنوز هم برای SEO بسیاراهمیت دارند.

لینک های داخلی در گوگل وبمستر تولز

در پیوندهای داخلی می‌توانید بررسی كنید كه كدام صفحات وب‌سایت شما بیشترین پیوند را از دیگر نقاط در سایت دریافت كرده‌اند. این فهرست می‌تواند برای تحلیل منظم ارزشمند باشد چرا كه شما می‌خواهید مهم‌‌ترین صفحات و پست‌ها كه بیشترین پیوندهای داخلی را دریافت كرده‌اند را شناسایی كنید. با این كار، مطمئن می‌شوید كه گوگل می‌تواند اساس وب‌سایت شما را درك كند.

لینک سازی در گوگل وبمستر تولز

قابلیت استفاده موبایل

زبانه‌ی قابلیت استفاده موبایل در این قسمت به شما مسائل مرتبط با قابلیت استفاده با وب سایت موبایل یا با صفحات موبایل خاص را نشان می‌دهد. از آن‌جایی كه ترافیك موبایل در كل دنیا در حال افزایش است، پیشنهاد می‌كنیم كه این قسمت را به طور مرتب بررسی كنید. اگر سایت موبایل شما، كاربرپسند نباشد، تعداد زیادی از بازدیدكنندگان به سرعت آن را ترك می‌كنند.

موبایل وبمستر تولز

امنیت و فعالیت‌های دستی

زبانه‌ی فعالیت‌های دستی آن جایی است كه شما نمی‌خواهید هر چیزی را در آن ببینید. اگر سایت شما توسط گوگل جریمه شده باشد، اطلاعات بیشتری را در این‌جا خواهید دید. اگر سایت شما تحت تأثیر یك فعالیت دستی باشد، پیامی را هم از طریق ایمیل دریافت خواهید كرد.

لینک سازی دستی در گوگل وبمستر تولز

تعدادی طرح وجود دارد كه منجر به ایجاد این نوع جریمه‌ها می‌شوند:

شما دارای پیوندهای غیرطبیعی / خریداری شده می‌باشید

مطمئن شوید كه پیوندها برای سایت شما یا از سایت شما، دارای ارزش باشند نه این كه فقط برای SEO ارزشمند باشند. بهتر است پیوندها به محتوای مرتبط و ارزشمند برای خوانندگان شما باشند.

سایت شما هك شده است

پیامی مبنی بر این كه سایت شما احتمالاً توسط شخص ثالثی هك شده است. گوگل ممكن است سایت شما را به صورت سایت خطرناك برچسب‌گذاری كرده یا این كه رتبه‌بندی‌های شما را كاهش دهد.

چیزی را از گوگل مخفی كرده‌اید

اگر «فریبكاری» كنید (یعنی عمداً چیزی متفاوت با محتوای كاربران را به منظور فریب آن‌ها نمایش دهید)، یا از ارجاع‌های فریبكارانه (مثل پنهان كردن URLهای مرتبط ) استفاده كنید آن‌گاه قوانین وب‌مستر گوگل را نقض كرده‌اید.

اسپم ساده

محتوای تولید شده به شكل خودكار، محتوای به درد نخور و فریبكاری توافقی می‌تواند سبب شود كه گوگل سایت شما در فهرست سیاه قرار دهد.

علامتگذاری ساخت یافته‌ی اسپم‌دار

اگر سایت شما پر از محتوای به درد نخور و تكه تكه برای عناصر نامرتبط بسیار زیاد در یك صفحه باشد، یا محتوایی كه برای كاربران مخفی است، علامتگذاری شده باشد، این می‌تواند به عنوان اسپم‌دار در نظر گرفته شود. آن چیزی كه ضروری است و نه هر چیزی كه ضروری است را علامتگذاری كنید.

خصوصیاتی كه در نسخه‌ی جدید كنسول جستجوی گوگل وجود ندارند

همانطور كه ممكن است توجه كرده باشید، تمام خصوصیات در نسخه‌ی جدید كنسول جستجوی گوگل قرار نگرفته‌اند. گوگل نشان می‌هد كه این امر می‌تواند به دو دلیل باشد: آن‌ها روش بهتری برای ارائه‌ی داده‌ها پیدا كرده‌اند یا این كه همچنان در حال انتقال خصوصیت به نسخه‌ی جدید هستند. همانطور كه قبلاً گفتیم ما این پست را در زمانی كه فرایند انتقال انجام شد، به روزرسانی می‌كنیم.

نسخه ی قدیمی گوگل سرچ کنسول همچنان برای همه در دسترس است. بنابراین چرا باید گاهی اوقات به نسخه‌ی قدیمی برگردید؟ ما فهرستی از خصوصیات كه در نسخه‌ی جدید آورده نشده‌اند اما می‌شود به آن‌ها نگاهی انداخت را در زیر آورده‌ایم.

ظاهر جستجو

از قسمت “ظاهر جستجو” در کنسول جستجوی قدیمی Google ، ویژگی های زیر را در نسخه جدید از دست می دهیم: “داده های ساختاری” ، “کارت های غنی” ، “اطلاعات برجسته” و “پیشرفت های HTML”.

اگر داده‌های ساخت یافته‌ای را به وب‌سایت خود اضافه كرده‌اید بهتر است تا زبانه‌ی داده‌های ساخت یافته را در نسخه‌ی قدیمی به طور مرتب بررسی كنید. در این‌جا می‌بینید كه آیا تمام داده‌های ساخت یافته توسط گوگل تشخیص داده شده‌اند یا خیر و خطاهای موجود هم آورده شده‌اند. اگر داده‌های ساخت یافته‌ای را به طور مشترك برای كارت‌های غنی اضافه كرده‌اید، می‌توانید خطاها را در زبانه‌ی كارت‌های غنی مشاهده كنید. مشخص كننده‌ی داده‌ها را می‌توان برای علامتگذاری صفحات بدون داشتن كد، مورد استفاده قرار دهید.

در آخرین خصوصیت از دست رفته از زبانه‌ی ظاهر جستجو ارتقاهای HTML است كه به سادگی می‌توانید برای مثال عناوین تكراری را عناوین بسیار كوتاه كه می‌توانند بهبود یابند را مشاهده كنید. این‌ها فهرستی هستند كه به سادگی می‌توانید هر كدام را انتخاب كنید: بهینه‌سازی عناوین و توصیفات غیرنمادین كه می‌توانند رتبه‌بندی و CTR شما را افزایش دهند.

هدف‌گذاری بین‌المللی

زبانه‌ی هدف‌گذاری بین‌المللی برای وب‌سایت‌هایی اهمیت دارد كه دارای صفحاتی به زبان‌های مختلف هستند و افراد هدف آن‌ها در كشورها یا نواحی مختلف قرار دارند. وقتی hreflang را در وب‌سایت خود پیاده‌سازی كردید، می‌توانید خطاها را در این بخش از كنسول جستجوی گوگل مشاهده كنید.

وضعیت كند شدن

در زبانه‌ی كند شدن [crawl] می‌توانید قسمت‌های خطاهای كند شدن، وضعیت كند شدن، واكشی مثل گوگل، آزمایش كننده‌ی robots.txt، نقشه‌ی سایت و پارامترهای URL را مشاهده كنید.

این طور به نظر می‌رسد كه شما می‌توانید برخی خطاهای كند شدن را در زبانه‌ی پوشش شاخص جدید مشاهده كنید اما اگر به حساب خود نگاه كنیم، تمام خطاهای كند شدن را در نسخه ی جدید نمی‌بینیم. این یعنی آن كه لازم است تا خطاهای كند شدن را همچنان در نسخه‌ی قدیمی گوگل سرچ کنسول بررسی كنید. وقتی یك خطای كند شدن را رفع كردید می‌توانید آن را به عنوان ترمیم شده علامتگذاری كنید. وضعیت كند شدن هم وجود ندارد و بنابراین می‌توانید آن را هم در نسخه ی قدیمی مشاهده كنید.

وضعیت كند شدن چیزهایی در مورد این كه چند صفحه در طی روز كند شده‌اند، چند كیلوبایت دانلود در طی یك روز و چقدر زمان برای دانلود یك صفحه صرف شده است را به شما نشان می‌دهد. اگر یكی از نمودارها به شكل كاهشی در آید، می‌دانید زمان آن است كه كاری برایش انجام دهید.

خصوصیت واكشی مثل گوگل به شما فرصت می‌دهید تا ببینید آیا گوگل قادر به دسترسی صحیح به صفحه‌ی خاصی هست یا خیر، تا چه حد به شكل صحیح صفحه را ارائه می‌دهد و آیا منابع مسدود شده‌ای هم در صفحه هست یا خیر. می‌توانید صفحات خود را هم بر روی رایانه‌ی رومیزی و هم برای موبایل تست كنید تا اختلافات بین این دو را هم مشاهده كنید.

آزمایش كننده‌ی robots.txt برای افزودن robots.txt شما و برای آزمایش این كه آیا تمام خطاها یا هشدارها ظاهر می‌شوند یا خیر ایجاد شده است. شما همچنین می‌توانید URLهای خاص را برای بررسی این كه آیا مسدود هستند یا خیر، اضافه كنید.

نقشه‌های سایت نیز به نسخه‌ی جدید كنسول جستجوی گوگل اضافه شده‌اند بنابراین به آخرین خصوصیت از زبانه‌ی كند شدن می‌رسیم: پارامترهای URL. در قسمت پارامترهای URL می‌توانید پارامترهایی را برای وب‌سایت خود اضافه كرده و به گوگل بگویید كه چطور باید با آن‌ها كار كند. اگر بخواهید از این مورد استفاده كنید، بهتر است تا راهكارها را به دقت مطالعه كنید. فقط به اضافه كردن برخی پارامترها برای آن كه ببینید چه اتفاقی می‌افتد اكتفا نكنید. این امر می‌تواند موجب بروز چندین مسئله برای SEO سایت شما شود.

مسائل امنیتی گوگل وبمستر تولز

آخرین ولی نه كم اهمیت‌ترین: در زبانه‌ی مسائل امنیتی وقتی وب سایت شما به نظر دارای یك مشكل امنیتی باشد، اخطاری را دریافت می‌كنید.

اهمیت استفاده از گوگل وبمستر

در ادامه قرار است دلایل و اهمیت استفاده از گوگل وبمستر ارائه شود. این موارد عبارت اند از:

  • کنسول سرچ گوگل ما را از اینکه گوگل به سایت ما دسترسی دارد، مطلع و مطمئن می سازد.
  • امکان مانیتور کردن اطلاعاتی که می خواهیم در صفحه ی سرچ گوگل به صورت گرافیکی نمایش دهیم توسط این ابزار فراهم می شود.
  • یکی دیگر از مهم ترین دلایل استفاده از این ابزار، کمک به حفظ و نگهداری سایت می باشد. علاوه بر این مورد به بالا رفتن کارایی و اثر بخشی سایت در موتور جست و جوی گوگل کمک می کند.
  • نمایش دادن و مانیتور کردن مشکلات امنیتی از قبیل اسپم ها.
  • استفاده از این ابزار این امکان را برای شما فراهم می سازد که متوجه شوید، موتور جست و جوی گوگل به چه صورت شما را می بیند.
  • گوگل وبمستر تولز ، به شما نشان می دهد که کدام پرس و جوها و سرچ ها بیشتر مورد توجه کاربران قرار می گیرند. شما می توانید با استفاده از این کلید واژه ها ترافیک بیشتر و بازدید بیشتری از سایت کسب کنید.
  • از دیگر مزیت های استفاده از این ابزار گوگل این است که به شما نمایش می دهد که آیا محصولات و محتوای ارائه شده در سایت شما به صورت متمایز در موتور جست و جوی گوگل به نمایش در می آید یا خیر.
  • این ابزار گوگل می تواند شما را مطلع سازد از سایت هایی که جهت رشد سئوی خود به سایت شما لینک زده اند.

آموزش گوگل وبمستر تولز

همان طور که قبلا هم اشاره شد، استفاده از کنسول سرچ گوگل از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار گرداننده های سایت قرار دهد. این اطلاعات و این آمار و ارقام در نهایت به آنها کمک می کند که سایت خود را به سادگی بهینه سازند و رتبه ی سئوی سایت خود را افزایش دهند. یکی از اطلاعاتی که کنسول سرچ گوگل در اختیار شما قرار می دهد، میزان کلیک هایی است که گوگل به هنگام نمایش سایت شما از سمت کاربران دریافت کرده است. این کلیک ها میزان ورودی از گوگل سایت شما را به نمایش می گذارد. هر چه قدر بتوانید آمار این کلیک ها را بالا ببرید میزان بازدید از سایت نیز افزایش خواهد یافت.

علاوه بر این مورد، گوگل وبمستر تولز این امکان را برای شما فراهم می آورد که صفحات مشکل دار و معیوب سایت خود را شناسایی نمایید و درصدد رفع آن مسائل اقدام نمایید تا رتبه ی سایت بهبود یابد. پس می توان گفت که آموزش گوگل وبمستر تولز از ضروریاتی است که هر وبمستر و سئو کاری می بایست فرا گیرد.

آیا تاكنون از كنسول جستجوی گوگل برای وب سایت خود استفاده كرده‌اید؟ اگر این طور نیست، حتما به شما پیشنهاد می‌كنیم كه یك حساب ایجاد كنید تا بتوانید شروع به جمع‌آوری اطلاعات در مورد وب‌سایت خود نمایید. آیا فكر می‌كنید چیزی از قلم افتاده است؟ می‌توانید پیام بگذارید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 58
  • بازدید ماه : 179
  • بازدید سال : 1,237
  • بازدید کلی : 4,787